Chińska firma Meizu radzi sobie na rynku mobilnym coraz lepiej, a w ostatnim czasie firma wypuściła kilka ciekawych modeli. Warto zaznaczyć, że Chińczycy są obecni też na polskim rynku. W naszym pięknym kraju można zakupić chociażby smartfon MX4, MX5, czy M2 note. Niestety nie wszystkie propozycje tego producenta są dostępne u nas, a szkoda, bo są to dobre urządzenia w niewygórowanej cenie. Niemniej jednak, Meizu zdołał sprzedaż sporą ilość smartfonów w 2015 roku i jest to bardzo wysoki wzrost względem poprzedniego roku.

Jak dowiadujemy się od zachodnich mediów, chińska firma Meizu sprzedała ponad 20 milionów smartfonów w 2015 roku. Jest to bardzo wielki wzrost, jeśli porównamy go z poprzednim rokiem, kiedy to Chińczycy sprzedali zaledwie 4,40 mln sztuk. Jeszcze rok temu Meizu nie mógł tak bardzo rywalizować z Xiaomi, czy Huawei, kiedy to obie firmy notowały sprzedaż z wynikiem dwucyfrowym. Teraz jest inaczej. Widać, że chiński producent nie zamierza się poddawać, co udowodniła kilkoma naprawdę dobrymi smartfonami.

Sprzedaż ponad 20 mln sztuk smartfonów z logiem Meizu przełożyło się na 350% wzrost rok do roku. Świadczy to o tym, że chiński producent nie ma powodów do narzekania. Ostatnie 12 miesięcy były udane. Miejmy nadzieję, że tak duży wzrost sprzedaży w 2015 roku wpłynie na to, że Meizu postawi sobie jeszcze większe cele na przyszły rok i znowu pozytywnie nas zaskoczy.

Co ciekawe, Li Nan – Meizu VP – ujawnił, że firma będzie kontrolować sprzedaż smartfonów w 2016 roku i tym samym ilość sztuk ma przekroczyć 25 mln. Jak taka strategia wpłynie na przyszłoroczną sprzedaż? To się okaże pod koniec 2016 roku. Teraz wydaje się ona zaskakująca, ale może okazać się bardzo dobra. W tej chwili Meizu nie ma szans na rywalizację z Samsungiem, czy Apple na ilość sprzedawanych urządzeń. Jest ona nadal małą firmą w porównaniu do wspomnianych gigantów technologicznych. Podjęcie walki z tymi producentami na ilość sprzedawanych smartfonów mogłoby negatywnie odbić się na jakości produktów. A na to nie mogą sobie pozwolić, przynajmniej na razie. Obecnie Meizu postrzegane jest jako firma produkująca smartfony w przystępnej cenie i tym samym nie tracą przy tym na jakości. Dlatego właśnie skupienie się na ograniczeniu sprzedaży do poziomu 25 mln smartfonów w 2016 roku umożliwi Chińczykom skupienie się też na jakości.

Ktoś z Was przyczynił się do sukcesu Meizu w postaci zakupu któregoś z ich modelu?

przez Gizmochina

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *