Samsung Galaxy S III w dwa miesiące po oficjalnej prezentacji znalazł upodobanie wśród aż 10 milionów klientów, bijąc przy tym wszelkie rekordy sprzedaży. Trzecia generacja Galaxy S stała się wówczas najszybciej sprzedającym się smartfonem w historii telefonów komórkowych. Czy jest szansa na poprawę tego osiągnięcia? Samsung jest dobrej myśli i zakłada sprzedaż 10 milionów egzemplarzy swojego najnowszego flagowca w zaledwie miesiąc od premiery!

10 milionów w miesiąc? Bardzo możliwe, ale najpierw zobaczmy jak ta sytuacja wyglądała w przypadku poprzednich modeli z serii Galaxy S. Pierwszy, w pewnym stopniu rewolucyjny smartfon Samsung Galaxy S (GT-i9000) przekroczył granicę sprzedaży 10 milionów egzemplarzy w 7 miesięcy od debiutu na rynku, przy czym ogólna sprzedaż przekorczyła już 24 miliony sztuk. Nieźle, prawda? Ale zobaczmy dalej.

W kwietniu 2011 roku na rynku zadebiutowała 2. generacja smartfonu, Samsung Galaxy S II o oznaczeniu GT-i9100. Jego sprzedaż była prawie dwukrotnie większa niż w przypadku poprzednika i do dzisiaj w ręce klientów trafiło ponad 40 milionów sztuk. Pierwsze 10 milionów sztuk rozeszło się w niecałe pół roku. Czym Galaxy S II skradł serce użytkowników? Przede wszystkim ekranem Super AMOLED Plus, który na tamte czasy charakteryzował się znakomitą jakością obrazu, jego szczegółowością i szerokimi kątami widzenia. Był to pierwszy smartfon, który dzięki dwurdzeniowemu procesorowi i układowi graficznemu Mali-400 MP4 mógł z powodzeniem zastąpić przenośną konsolę do gier.

Nieco ponad rok po premierze Galaxy S II, Samsung zaprezentował światu kolejną generację rewolucyjnego smartfonu. Tym razem był to Samsung Galaxy S III (GT-i9300), który na nowo odmienił serię zupełnie nowym designem i innowacyjnymi funkcjami jak Smart stay, Direct call, S Beam czy S Voice. Jego sprzedaż już dawno pokonała barierę 40 milionów sztuk, a w zaledwie 100 dni od premiery Samsung mógł się pochwalić, że jego najnowsze urządzenie osiągnęło rekordową sprzedaż 20 milionów egzemplarzy.

„Rodzina GALAXY S Series miała ogromny wpływ na globalny rynek urządzeń mobilnych, a zaawansowane rozwiązania, które pojawiały się w kolejnych modelach, wyznaczały trendy rozwoju rynku smartfonów. Innowacje zaprezentowane podczas premiery najnowszego urządzenia z serii GALAXY S, z pewnością umocnią pozycję Samsung, jako firmy wyznaczającej nowe trendy i wykorzystującej nowe technologie dla wygody użytkowników swoich urządzeń.” – czytamy w oficjalnym komunikacie Samsunga

Jak będzie w przypadku Samsunga Galaxy S IV? Samsung zakłada, że w zaledwie 30 dni od światowej premiery najnowszy, flagowy smartfon trafi do 10 milionów klientów. Czy jest to możliwe? Jak najbardziej tak, patrząc na ogromne zainteresowanie jeszcze grubo przed oficjalną prezentacją i fakt, że każdy kolejny smartfon z rodziny Galaxy S przekraczał magiczną barierę 10 milionów sztuk szubciej niż poprzendik, jest to jak najbardziej możliwe.

Premiera Samsunga Galaxy S IV już za niecałe 12 godzin. Pamiętajcie o naszej relacji LIVE, która będzie prowadzona w tym wpisie i rozpocznie się zaraz po przed północą.