Usługa Samsung Wallet jest już nam znana od początku bieżącego roku, kiedy to Samsung zaprezentował ją deweloperom na targach MWC w Barcelonie. Znana, ale tylko w teorii, bo praktycznie dostępna jest tylko w Korei Południowej. Producent cały czas udoskonala swoją aplikację, która tym razem zyskała wsparcie nowych partnerów.

Samsung Wallet to jak sama nazwa wskazuje, wirtualny portfel, w którym magazynujemy bilety, karty członkowskie, karty lojalnościowe i różnego rodzaju kupony zniżkowe. Te najbardziej korzystne oferty wyświetlane są za pomocą powiadomień na podstawie naszej bieżącej lokalizacji. Jak podaje serwis SamMobile, Samsung rozszerzył funkcjonalność usługi dodając nowych partnerów: American Express, United Airlines, Virgin Atlantic, Malausia Airlines, Amtrak, Valpak, eGifter, Gryft, Yowza, SpotOn, HRS, Opodo, Agoda i Thrillcall.

Samsung Wallet [źródło: Samsung]
Samsung Wallet [źródło: Samsung]

Do działania potrzebne jest konto Samsung i kompatybilne urządzenie, ale tu pojawia się problem. Pomysł jest naprawdę niezły, ale urządzenia obsługujące usługę Samsung Wallet można wyliczyć na palcach u jednej ręki i to dosłownie. W dodatku dochodzi fakt, że usługa działa tylko na lokalnym rynku, więc obecnie zmiany w najnowszej wersji aplikacji dla użytkowników z innych państw jest bezużyteczna.

Co prawda, program można odszukać w Google Play (link tutaj), ale żadnym z moich dodanych tam urządzeń (S III, Note II, Note 3) nie można go zainstalować. Producent zapewnia jednak, że w krótkim czasie się to zmieni. Pytanie tylko kiedy? Może przy najbliższej aktualizacji smartfonów do Androida 4.3 Jelly Bean? W końcu na liście zmian widnieje aplikacja Samsung Wallet, choć nie do końca wiadomo, czy chodzi tutaj o wprowadzenie całej usługi czy tylko samej aplikacji, która tylko ładnie wygląda w menu.

źródło: SamMobile