Koniec roku to idealny czas na różnego rodzaju podsumowania. Wiemy już, że Samsung jest największym producentem urządzeń z Androidem, bo według ostatnich danych ponad 60% urządzeń z zielonym robocikiem pochodzi właśnie od południowokoreańskiego producenta. Wpływ na ten wynik miały głównie smartfony Galaxy, ale swoje „trzy grosze” dołożyły też Galaxy Tab’y. Jak się okazuje, Samsung w 2013 roku wprowadził na rynek aż 40 milionów tabletów.

Oczekiwania Samsunga do tabletów Galaxy były bardzo duże, bo już w listopadzie spekulowano, że ich sprzedaż w 2013 roku przekroczy 40 milionów sztuk. Na dwa dni przed końcem roku dowiadujemy się, że bariera ta została przekroczona. Teraz można oficjalnie zaznaczyć, że na rynek w tym roku trafiło ponad 40 milionów tabletów Galaxy, z czego aż 12 milionów sztuk pojawiło się w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Samsung taki sukces zawdzięcza przede wszystkim trzeciej generacji tabletów Galaxy Tab, w której skład wchodzą trzy modele z 7-, 8- i 10.1-calowym ekranem, a także odświeżonej wersji tabletu Galaxy Note 10.1, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym tego typu urządzeniem w ofercie.

40 milionów to ogromna liczba, której inni producenci mogą tylko zazdrościć. Jak się okazuje, Samsung wyznaczył sobie jeszcze większy cel i zakłada, że w przyszłym roku z taśmy produkcyjnej zjedzie aż 100 milionów tabletów. Łatwo na pewno nie będzie, ale ten wynik jest jak najbardziej w zasięgu, bo w 2014 roku czeka nas premiera kilku nowych tabletów. Czy tak będzie? Być może przekonamy się za niespełna rok.

źródło: SamMobile