Czy tego chcemy, czy urządzenia „wearables” takie jak smart zegarki lub opaski monitorujące nasze codzienne życie zagościły na stałe na rynku urządzeń mobilnych, a w zasadzie na rynku akcesoriów do naszych smartfonów i tabletów. Według raportu dalekowschodniego portalu Strategy Analytics Samsung jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży nowych Gear’ów opartych o system Tizen sprzedał 500,000 zegarków Galaxy Gear, co dało mu 71% udziału w rynku smartwatchów.

Trzeba przyznać, że wyniki tego raportu wydają się dość imponujące mając na uwadze to, że wielu recenzentów negatywnie oceniało Samsunga Galaxy Gear zaraz po jego premierze. Myślę, że właśnie przez to Samsung zdecydował się na tak szybkie wprowadzenie następców tego zegarka, czyli modeli Gear 2 oraz Gear 2 Neo. Szczerze mówiąc cieszę się, że rynek tego typu urządzeń za sprawą Samsunga i nie tylko tak dobrze się rozwija, bo uważam, że są to bardzo przydatne urządzenia, które ułatwiają codzienne życie.

Wracając do raportu Strategy Analytics. Dowiódł on jeszcze, że rynek smart zegarków odnotował spory wzrost w I kwartale 2014 w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013. Nadchodzący czas będzie bardzo ciekawy dla rynku gadżetów „wearables”, ponieważ na rynek ma wejść specjalnie przygotowany pod zegarki system Android Wear wraz z modelem Moto 360 oraz LG G Watch. Jestem bardzo ciekaw, czy Samsung zdecyduje się na wprowadzenie Android Wear do swoich zegarków, czy jednak będzie dalej rozwijał Tizena?

źródło: Strategy Analytics przez PhoneArena, SamMobile