Nie zawsze aktualizacja niesie ze sobą samo dobro. Zdarza się, że poszczególne funkcje telefonu nie działają poprawnie. Bywa również, że aplikacje po aktualizacji do najnowszej wersji systemu w dziwny sposób odmawiają posłuszeństwa. Tak właśnie jest z bardzo popularną aplikacją Facebook na Androida, która delikatnie rzecz mówiąc nie chce się nawet włączyć. Rozwiązanie jest właściwie jedno.

Samsung Galaxy S5 po aktualizacji do Androida 5.0, o której szerzej pisaliśmy tutaj nie działa idealnie. Pojawiają się mniejsze lub większe spowolnienia interfejsu lub błędy jak właśnie z aplikacją Facebook. Co więcej od czasu pojawienia się Lollipopa na Galaxy S5 minęło już prawie dwa tygodnie, aplikacja Facebook była aktualizowana kilka (o ile nie kilkanaście) razy, a nadal duża część użytkowników zgłasza problem z uruchomieniem programu. Nie dotyczy to tylko Samsunga Galaxy S5, ale wygląda na to, że w przypadku tego modelu najczęściej pojawia się ekran z komunikatem „Aplikacja Facebook została zatrzymana”.

Rozwiązanie jest proste. Testowałem kilka starszych wersji aplikacji i okazuje się, że ta okraszona numerem 22.0.0.0.4 działa najbardziej stabilnie. Nie jest ona wolna od błędów. Zdarza się, że program wyłącza się bez żadnego komunikatu. Problemy sprawiają również linki, które nie zawsze chcą się „kliknąć”. Warto dodać, że przed instalacją musimy mieć włączoną opcję instalacji programów z nieznanych źródeł, ale system sam nam o tym przypomni. Dodatkowo pamiętajcie, aby w Google Play odznaczyć automatyczną aktualizację, bo całe nasze starania pójdą na marne. Plik znajdziecie pod tym linkiem. Dajcie znać czy podziałało.