Rynek inteligentnych zegarków raczkuje. Większość firm dopiero wypuściło na rynek swój pierwszy smart-zegarek, a są jeszcze firmy, które tego nie zrobiły. Są też tacy producenci, którzy w swojej ofercie mają już po kilka smartwatchy. Jak zobaczycie z wykresu poniżej, urządzenia te nie sprzedają się w jakiś zaskakujących liczbach. Jest to spowodowane tym, że ludzie na tę chwilę nie potrzebują zegarków, które pełnią te same funkcję co ich smartfony.

Wczoraj ukazał się raport, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, która firma jest liderem w sprzedaży smartwatchy oraz to, ile sztuk tych gadżetów sprzedała konkretna firma. Pierwsze i drugie miejsce mnie nie zdziwiło, natomiast trzecie już tak. Liderem jest oczywiście Samsung, co nie powinno nikogo dziwić, z wynikiem 1,2 mln sztuk. Taki wynik daje Koreańczykom aż 17,65% udziału rynku. Na drugim miejscu znalazła się firma Pebble, która w 2014 roku zdołała sprzedać 700 tysięcy sztuk. Trzecie miejsce należy do firmy Fitbit, która sprzedała 600 tysięcy inteligentnych zegarków. Jeśli ktoś na ulicy zadałby mi pytanie jak prezentuje się pierwsza trójka, to pierwsze dwa byłyby takie same jak podaje raport. Jeśli chodzi o trzecie miejsce to powiedziałbym, że zajmuje je Sony. Raport firmy analitycznej Statista umieścił Sony na czwartym miejscu z wynikiem 550 tysięcy sprzedanych zegarków.

Kolejne miejsca prezentują się następująco. Na piątym znalazła się firma Lenovo z wynikiem 500 tys. sztuk, na kolejnym LG z wynikiem 420 tys. sztuk, na siódmym Garmin z wynikiem 400 tys. sztuk. Trzy ostatnie pozycje należą do firm Withings, Polar i Asus, które sprzedały odpowiednio 170, 150 oraz 120 tys. sztuk.

fot. Statista
fot. Statista

 

Raport wyraźnie pokazuje, że najlepiej w potrzeby konsumentów, którzy chcą mieć smart-zegarek na swojej ręce, trafił Samsung. Jest to wciąż garstka ludzi żyjących na naszej planecie. Obecne zastosowanie smartwatchów nie ma zbyt dużych szans na podbicie serc konsumentów. Producenci muszą sporo się napracować w tej kwestii. Myślę, że jeśli pójdą w płatności mobilne, czy funkcje związane ze zdrowiem, to mogą osiągnąć to czego pragną, czyli zysk. Nie mniej kluczową kwestią jest bateria w smartwatchach, która przy najlepszych wiatrach wytrzyma kilka dni. Jeśli to się poprawi, z pewnością takie gadżety będą sprzedawać się lepiej.

źródło: SeekingAlpha