Instagram w pewien sposób zrewolucjonizował Internet. Czasy, w których każdy z nas korzysta z mediów społecznościowych nastały już dawno temu – prawdopodobnie każdy z Was posiada Facebooka, ale dopiero wspomniany Instagram sprawił, że dzielimy się tym co właśnie robimy ze wszystkimi, bez względu na to co robimy i z kim. I choć ten pierwszy już od dawna pozycjonuje wyświetlane posty i każe sobie płacić za ich reklamowanie, to ten drugi jeszcze do niedawna był „nieprzekupny”. Niestety, wszystko się zmienia…

Jak już pewnie wiecie, najpopularniejszy program do wyświetlania zdjęć został wykupiony przez Facebooka – stało się to już jakiś czas temu i do niedawna nie było widać większych objawów ani zmian. Od pewnego czasu w Instagramie pojawiły się reklamy – nie są one co prawda drażniącymi pop-outami, ale sponsorowanymi postami, ale są. Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni aplikacja zdobyła nowy interfejs, który tylko rozdrażnił znaczną część użytkowników. Ale to nie koniec zmian. Jeszcze do niedawna zdjęcia wyświetlały się w najprostszej i najbardziej logicznej kolejności – od najnowszego do najstarszego. Już w marcu zapowiedziano zmianę „pozycjonowania” wyświetlanych postów, jednak dopiero teraz pomysł wchodzi w życie.

Instagram przygotował specjalny algorytm, który będzie wybierał posty w sposób dostosowany do użytkownika. Całą zmianę tłumaczy tym, że według własnych danych, użytkownicy tracą aż 70% zdjęć, które są im wyświetlane. Przypomnę tylko, że konto posiada tam aż 400 milionów osób, a więc średnią tą łatwo przekłamać dzięki osobom, które w ogóle nie wchodzą na portal. Jednak nie nam oceniać prawdziwość tych danych, ponieważ Instagram chce to zmienić. I robi to już teraz. Niestety, oznacza to także wysokie pozycjonowanie postów sponsorowanych, które dzięki tej zmianie mają mieć możliwość dobierania reklamy do konkretnego użytkownika.

Instagram galaktyczny.pl
Instagram galaktyczny.pl

 

Osobiście uważam, że ta zmiana nie ma sensu – obserwuję tylko te osoby, których zdjęcia chcę przeglądać i nie czuję potrzeby, aby Instagram podpowiadał mi, które zdjęcia bardziej mi się spodobają. Znam jednak osoby, które obserwują setki profili, a przeglądają zdjęcia tylko na niektórych. Niestety, nie będzie możliwości pominięcia tego algorytmu, w przeciwieństwie do tego na Facebooku. A Wy? Wolicie zdjęcia wyświetlane według kolejności wrzucenia, czy dostosowane do Waszych upodobań?

Źródło: TechRadar