W zasadzie w przypadku większości smartfonów, które już krążą w rękach testerów, ale jeszcze ich nie ma ich sprzedaży można być pewnym, że nie mają ostatecznego oprogramowania. Huawei do pudełka wrzuca nawet specjalną informacje, że będzie aktualizacja z poprawkami. Miałem tak przy okazji Huawei P10, który dostał już drugą aktualizację. No i w końcu coś poprawiła.

Huawei P10 już kilka dni po tym jak go uruchomiłem dostałem około 250-megabajtową paczkę z uprawnieniami, a teraz pojawiła się kolejna. Dosłownie dwa dni temu wyskoczyła jakaś aktualizacja, która ważyła podobnie i też wprowadziła jakieś usprawnienia. Jak się teraz okazało, nie jakieś, a całkiem ważne, bo zniknęły problemy z baterią, przynajmniej w moim modelu.

Sprawa przed aktualizacją wyglądała tak, że bateria szybko rozładowywała się gdy telefon był w spoczynku. Nie było to częste, ale trochę się wkurzyłem, gdy przed snem odłożyłem smartfon na półkę z 22% baterii, a rano zamiast budzika, obudziła mnie wibracja wyłączającego się telefonu. Biorąc pod uwagę fakt, że spałem jakieś 6 godzin, było to dziwne, by nie napisać niepokojące. Wspomnę jeszcze o tym, że dane pakietowe były wyłączone, a aplikacje w tle wyczyszczone.

Po aktualizacji jest już lepiej i nie zauważyłem, by problem występował. Specjalnie zostawiłem telefon na noc i zeszło jakieś 5-6% więc jeszcze do zaakceptowania.

Aktualizacja ważyła 245 MB i zmieniła końcówkę wersji na B113. Nie jest jednak pewne, że egzemplarze Huawei P10, które trafią do sprzedaży będą mieć taką wersję. Strzelam, że jeszcze jakaś aktualizacja się pojawi, choć przyznam, że po tej  ostatniej nie zauważyłem żadnych problemów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 replies on “Huawei P10 dostaje aktualizację i problem z baterią znika”

  • Wiktor Smolak
    17 kwietnia 2017 at 14:24

    Czasem występuje problem z klawiaturą. To znaczy że wchodzę w wiadomości lub inny komunikator a telefon nie reaguje na stuknięcie w pole do pisania

    • 17 kwietnia 2017 at 16:18

      Miałem może tak z jeden, góra dwa razy. U Ciebie jest częściej?

      • Wiktor Smolak
        17 kwietnia 2017 at 16:24

        No mam i to notorycznie ze zaczyna mnie to po tygodniu użytkowania strasznie denerwować

        • 18 kwietnia 2017 at 00:12

          Może spróbuj zainstalować inną klawiaturę i sprawdź czy ten problem też będzie występował?

          • Marcin Jobak
            30 grudnia 2017 at 14:35

            Odinstaluj aktualizacje klawiatury czy coś tam ,mi w p8 little nie w SMS wyskakiwało białe pole bez liter

  • Arnold Katowice
    27 kwietnia 2017 at 22:46
  • 21 października 2017 at 08:16

    Poważnie? Coś mi się wierzyć nie chce. A skąd pochodzi twój telefon? Próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne?

  • 21 października 2017 at 14:57

    Bardzo dziwna sprawa. W takim razie pozostaje Ci gwarancja, reklamacja ustawowa albo odstąpienie na odległość jeśli kupiłaś telefon przez internet, a nie minęło 14 dni.

    • Sylwia Dambok
      21 października 2017 at 16:07

      Mam go od wczoraj, kupiony przez Allegro, fabrycznie zapakowany. Poczekam jeszcze, może Huawei raczy się odezwać…
      Sprzedający też był w szoku jak mu napisałam, że brak tej (jak dla mnie ważnej) apki

  • 21 października 2017 at 21:57

    Jeszcze mam dwa, no nawet trzy rozwiązania. Przejdź do wszystkich aplikacji w ustawieniach i sprawdź czy może aplikacja aparatu nie została przypadkiem wyłączona. Druga opcja, ręczna instalacja domyślnej aplikacji aparatu z apk. Trzy, instalacja na nowo całego oprogramowania.

    • Sylwia Dambok
      21 października 2017 at 22:06

      A skąd wziąć to całe nowe oprogramowanie?

      • Sylwia Dambok
        21 października 2017 at 22:37

        Nic innego nie nie pomoże

      • 22 października 2017 at 00:33

        Najlepiej jest się skontaktować z autoryzowanym serwisem producenta.

  • 22 października 2017 at 13:15

    Według mnie tak będzie najrozsądniej, tym bardziej, że produkt możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, oczywiście jeśli był to zakup na odległość.

  • Darek
    29 października 2017 at 19:52

    Mam p10 lite od paru tygodni i nie mogę włączyć opcji autosynchronizacji danych. Jest to dla mnie bardzo kłopotliwe, bo telefon nie ściąga mi na automatycznie maili… Szukałem w sieci, ale niczego nie mogę znaleźć… Usuwałem już konto z telefonu i na nowo je zakładałem, ale to niczego nie zmieniło… Macie może jakiś pomysł jak można sobie z tym poradzić???

    • Darek
      29 października 2017 at 19:54

      Dodam jeszcze, napis autosynchronizacji danych wraz z okienkiem są koloru szarego i nie da się okienka zaznaczyć…

    • 29 października 2017 at 23:13

      Czy wchodząc w Ustawienia > Konta i następnie opcje to masz włączoną automatyczną synchronizację?

      • Darek
        2 listopada 2017 at 13:59

        Nie mam włączonej auto synchronizacji i nie mogę jej włączyć. Wyskakujące okienko do zaznaczenia jest nieaktywne.