Jako jeden z ostatnich flagowych smartfonów z ubiegłego roku, Samsung Galaxy S8, wraz ze swoją powiększoną wersją Galaxy S8+, dołączają do grona smartfonów, które już pracują pod kontrolą systemu Android Oreo. Trzeba przyznać, że trwało to naprawdę długo, ale i tak mamy powody do radości, gdyż Polska, okazała się jednym z pierwszych regionów na świecie z oficjalną aktualizacją.

W końcówce stycznia wspomniałem o bardzo powolnym procesie aktualizacji flagowców koreańskiego producenta. Na szczęście czas wyczekiwania dobiegł końca i dzisiaj z samego rana miałem już możliwość pobrania najnowszej wersji oprogramowania. W przypadku osób uczestniczących w testach beta organizowanych przez Samsung Polska, aktualizacja była dostępna już w piątek.

Jak widać na załączonym zrzucie ekranu, aktualizacja nie jest mała, bo waży blisko 1380 MB. Oprócz Androida Oreo na pokładzie znalazła się także odświeżona wersja Samsung Experience, tym razem w wersji 9.0. Smartfony Galaxy S8 i Galaxy S8+ otrzymały nową aplikację aparatu, znaną chociażby z Samsunga Galaxy Note 8 czy Galaxy A8. Koreańczycy twierdzą, że ulepszono stabilność urządzenia, czas pracy na baterii i jeszcze kilka innych funkcji.

Tyle teorii, a jak to wygląda w praktyce? Na pierwszy rzut oka, zmian w interfejsie wiele nie ma. Wszystko jest bardzo podobne. Z pewnością za kilkanaście dni zamieszczę artykuł z własnymi wrażeniami i odczuciami po aktualizacji. Warto zauważyć, że część użytkowników melduje problemy z telefonem po wykonaniu uaktualnienia oprogramowania z poziomu telefonu. Najczęstsze problemy, o jakich możemy przeczytać to wpadanie w bootloop, szybkie drenowanie baterii i lagowanie aplikacji.

Ze swojej strony polecam – jak zawsze, przy tak dużej aktualizacji – wykonanie kopii zapasowych wszystkich najważniejszych dla nas danych. Możemy tego dokonać za pomocą aplikacji Smart Switch dostępnej do pobrania ze strony Samsunga albo wrzucić wszystko do jakiejś chmury (np. zapisać na koncie Google). Pamiętajmy też, aby po uruchomieniu instalacji uzbroić się w cierpliwość. Dłuższe uruchamianie urządzenia jest czymś normalnym. Jeżeli jednak trwa to dłużej niż 30 minut, wtedy możemy zacząć się martwić.

W celu eliminacji wspomnianych wyżej problemów zalecam przywrócenie ustawień fabrycznych z poziomu telefonu lub w trybie recovery. Dzięki temu będziemy posiadali czystą wersję systemu i będziemy mieli gwarancję, że wszystko będzie działało jak należy. Osoby posiadające wersję oprogramowania inną niż XEO, czyli „czystą” wersję na Polskę, muszą poczekać kilka tygodni, aż operatorzy dostosują swoje oprogramowanie do najnowszej wersji.

Dokonaliście już aktualizacji? Czy czekacie na pierwsze wrażenia i dopiero wtedy zaktualizujecie system?

Aktualizacja 14.02.2018:

Samsung oficjalnie wycofał aktualizację, z kanału OTA. Prawdopodobnie jest to związane ze zgłoszeniami od użytkowników o błędach, które pojawiały się na smartfonach po aktualizacji. Producent pracuje już nad poprawką, która powinna wkrótce zostać ponownie udostępniona dla wszystkich. Osoby, które zaktualizowały już swój telefon nie muszą się niczego obawiać. Również otrzymają poprawkę w formie OTA.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

9 replies on “Otwieramy szampana! Samsung Galaxy S8 i Galaxy S8+ już oficjalnie z Androidem Oreo [Aktualizacja]”

  • daroo
    13 lutego 2018 at 13:20

    Aplikacja Smart Switch służy do przenoszenia danych pomiędzy urządzeniami a nie do tworzenia kopii zapasowych tak jak napisaliście w artykule.

    Jeszcze taka informacja, że jeśli ktoś uczestniczył w programie Beta Oreo dla S8, to paczka z aktualizacją waży 487 MB a nie prawie 1.4 GB.

    • 13 lutego 2018 at 15:17

      Dokładni tak jak napisałeś, tym bardziej, że to jest w sumie oczywiste z tą aplikacją. Jakubowi coś musiało się poplątać, ale już poprawione 🙂

    • jakubhab
      13 lutego 2018 at 19:01

      Daroo – mylisz się 🙂 Wersja Smart Switch na PC umożliwia wykonanie kopii zapasowej, a następnie jej przywrócenie. Sam tego dokonałem, więc sprawdzone na mojej skórze 🙂

  • piotr
    13 lutego 2018 at 18:21

    nic ciekwego nie wniosl a taki szum

  • Bartek Frelak
    14 lutego 2018 at 09:06

    będąc w pracy widziałem że mam aktualizację, jednak po powrocie do domu aktualizacja została już wycofana 😀 dlaczego ? chyba miałem okazję i mnie ukarano za nieskorzystanie xd

    • 14 lutego 2018 at 12:21

      Sprawdzałeś ręcznie dostępność aktualizacji? Zobacz, nawet kilka razy, powinna wskoczyć 🙂

      • Jakub Habrat
        14 lutego 2018 at 13:03

        Ewentualnie wyczyść dane aplikacji Aktualizacja oprogramowania 🙂 I spróbuj jeszcze raz! Powinno się udać.

      • Bartek Frelak
        14 lutego 2018 at 13:34

        Nic nie powinno, nic nie wskoczy, już są artykuły na ten temat.

        • 14 lutego 2018 at 19:18

          A tak, Samsung wstrzymał aktualizację…