Na pewno przynajmniej raz mieliście taką sytuację, że nie mogliście zalogować się do swojego konta bankowego. Wy chcieliście wykonać bardzo ważny przelew, a bank na to, że nie jest to teraz możliwe, bo właśnie „przeprowadzamy prace konserwacyjne”. Jak w każdej usłudze, nie tylko tej świadczonej przez internet, takie przerwy w dostępie się zdarzają, niezależenie od tego czy jest to bankowość elektroniczna, hosting, sieć komórkowa czy nawet dostęp do elektryczności. Jest to strasznie denerwujące i nikt tego nie lubi, ale jak to się mówi – nawet najlepszym może się zdarzyć. Zastanawialiście się kiedyś, który bank pod tym względem działa najlepiej, a który najczęściej jest niedostępny dla swoich klientów? 

Aktualnie niemal każdy znany bank ma dostęp do swoich usług przez internet, a nawet aplikację mobilną na smartfonie. Jest to bardzo wygodne, bo w przypadku takiego, wspomnianego już wcześniej przelewu, nie musimy rytualnie siadać przed komputerem, by go wykonać, bo teraz wystarczy po prostu wyciągnąć smartfon z kieszeni, niezależenie od tego gdzie się znajdujemy. I właśnie w takiej sytuacji jakaś mała czy większa awaria może nam trochę pokrzyżować plany i jest to szczególnie irytujące, gdy przytrafi się wtedy, jak chcemy zrobić coś „na już”.

Serwis Ping.pl przyjrzał się sprawie i przedstawił wyniki badania dostępności serwisów bankowości internetowej popularnych, polskich banków. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 1 do 30 czerwca 2018 roku przez automatyczny system przeznaczonych do monitoringu stron internetowych, a pod lupą znalazło się łącznie dziewięć banków. Wyniki analizy są bardzo interesujące, a w celu lepszego i przyjemniejszego zobrazowania całej sytuacji, zostały przedstawione w formie infografiki. Możecie ją zobaczyć poniżej:

Który bank ma najmniej awaryjną bankowość elektroniczną? (Infografika)

Artykuł powstał we współpracy z Ping.pl – narzędziem do monitoringu stron internetowych.