Polacy bardzo chętnie korzystają z nowinek technologicznych. Mowa nie tylko o smartfonach czy innych urządzeniach elektronicznych, ale także o usługach, które bardzo ułatwiają codziennie życie. Szczególnie te, które możemy zakwalifikować do kategorii „fintech” mają w Polsce istne eldorado. Revolut to jeden z ostatnich przykładów, który potwierdza, że Polacy nie boją się nowości. Tak jak nie boją się Revoluta, nie boją się także Google Pay oraz Apple Pay, które zostały bardzo pozytywnie przyjęte w kraju nad Wisłą. Tym razem chodzi o ING Bank Śląski, gdzie można już korzystać z Apple Pay. 

Wczoraj do grona banków umożliwiających klientom korzystanie z Apple Pay dołączył ING Bank Śląski. Krok ten był bardzo wyczekiwany, ponieważ jest to jeden z największych banków na polskim rynku. Finalnie, po pół roku oczekiwania od czasu premiery usługi w Polsce, modły klientów zostały wysłuchane.

Oznacza to mniej więcej tyle, że od teraz za bułkę w sklepie można zapłacić swoim iPhonem począwszy od modelu iPhone 6 wzwyż, włącznie z miniaturowym jak na obecne standardy modelem iPhone SE. Podobnie można wykorzystać każdego Apple Watcha, który jest najpopularniejszym smartwatchem na świecie. W przypadku płatności internetowych można wykorzystać również niektóre iPady, a nawet komputery Mac.

Od końca czerwca 2018 roku, kiedy to Apple Pay wystartowało w Polsce, usługę zdążyło zaimplementować 10 banków:

  • Alior Bank
  • Bank Pekao
  • Bank Zachodni WBK
  • BGZ BNP Paribas
  • Getin Bank
  • mBank
  • Nest Bank
  • PKO Bank Polski
  • Raiffeisen Polbank
  • ING Bank Śląski

Wiadomo, że jeszcze w pierwszym kwartale 2019 roku, do listy dołączy Bank Millenium, który już potwierdził te informacje. Jak widać, płatności smartfonem czy nawet zegarkiem to już codzienność dla wielu Polaków.

W komentarzach chętnie zapoznamy się z waszym punktem widzenia na ten temat, bowiem mimo popularności takich usług, wciąż wokół nich znajduje się nieco kontrowersji, szczególnie dotyczących bezpieczeństwa.