Trzynastka wcale nie musi kojarzyć się z czymś negatywnym. Wręcz przeciwnie. W przypadku 13. Mamy do pogrania kojarzy się przede wszystkim z Unreal Engine 5. A jeśli o ten silnik graficzny chodzi i to jakie są jego możliwości, to można mówić tylko o samych pozytywach. Niektóre próbki wręcz wyrywają z butów, a szczęki trzeba szukać pod biurkiem.

#1. Nowy Tomb Raider na nowym silniku

Od premiery Shadow of the Tomb Raider minęły już prawie cztery lata i nadal czekamy (nie licząc dodatków) na kolejną grę z Larą Croft. Dobre informacje są przynajmniej dwie. Po pierwsze, Crystal Dynamics na początku kwietnia poinformowało, że prace nad nową „grą sylwestrową” już trwają. Po drugie, ta nowa gra będzie oparta na silniku Unreal Engine 5! Czego możemy się spodziewać? Na pewno nieprzyzwoicie realistycznej grafiki. Tak realistycznej, że za kilka lat jak ów Tomb Raider się pojawi to next-geny dostaną czkawki, a pecetowcy w pośpiechu będą wymieniać grafiki. No dobra, oby nie, bo zagrałbym z przyjemnością.

źródło: Twitter (@tombraider)

#2. Kolejna próbka możliwości Unreal Engine 5 z Supermanem w roli głównej

Pozostajemy wokół Unreal Engine 5, bo pojawiło się kolejne niesamowite demo. A w zasadzie to trochę przerobione demo technologiczne Matrix Awakens, gdzie wykorzystano makietę całego miasta, ale zmieniono głównego bohatera. Jak nie trudno się domyśleć i zauważyć jest nim Superman. Co więcej, demo nie tylko możemy obejrzeć, ale też pobrać, zainstalować i trochę pograć.

Demo Supermana waży prawie 18 GB i można je pobrać z linku w źródle poniżej. Nie trzeba nic instalować, wystarczy włączyć i można polatać. Ja tak zrobiłem i oprawą graficzną czy fizyką jestem rozłożony na łopatki. No może poza peleryną, która trochę się krzaczy i budynkami, przez które można przenikać. Ale ej, serio, to tylko próbka możliwości w dodatku niezoptymalizowana i wymagająca naprawdę mocnego kompa. Jeśli tak mają wyglądać przyszłe gry, to ja bardzo proszę i czekam.

źródło: tjatomica.itch.io

#3. Saga Skywalkerów największą premierą w historii gier LEGO

O grze LEGO Star Wars: Saga Skywalkerów pisałem już wielokrotnie. Mam nawet jeszcze fabrycznie zapakowany egzemplarz w wersji Deluxe na Nintendo Switch. Patrząc po tym jakie było zainteresowanie tą grą na chwilę przed premierą, praktycznie na każdą platformę, wcale nie jestem zaskoczony taką informacją. Od teraz, nie dość, że gra jest największą produkcją w świecie gier LEGO to jeszcze może pochwalić się „najlepszych startem” w historii. Gra w ciągu dwóch tygodni od premiery sprzedała się w ponad 3,2 mln egzemplarzy.

źródło: Twitter (@LSWGame)

Która informacja była najciekawsza, mordeczko?