Już myślałem, że w końcu i mnie dopadła. Klątwa czy coś w tym rodzaju, ale okazuje się, że nie. Dużo naczytałem się o tym problemie swego czasu, a zwłaszcza kilka tygodni po debiucie Samsunga Galaxy S5. Dostałem również sporo pytań odnośnie tej przypadłości i nie mogłem się nadziwić, jak to się dzieje, że moje Samsungi mnie nie zawodzą, a inni jak złośliwość rzeczy martwych mają po prostu pecha. Ostanie urządzenie koreańskiego producenta jakie odesłałem do serwisu to Samsung i780. Świetny telefon z klawiaturą QWERTY na Windows Mobile (nie Windows Phone). Od tego czasu wszystkie nieprzyjemności omijały mnie szerokim łukiem. A tak była jeszcze mała przygoda z Note i niedziałającym portem kart micorSD, ale to minęło po kolejnej aktualizacji. Jak moja sobota przerodziła się w mały horror?

Pamiętacie moje zdjęcie z Instagram? Chodzi dokładnie o to, które widzicie w ikonie wpisu. Postanowiłem zrobić jakieś bardziej ciekawe ujęcie jak Samsung Galaxy S5 przyjmuje na siebie strugi wody. Biorąc pod uwagę fatk, że chciałem uzyskać konkretny efekt podejść było 6-7. „Es Piątka” nie miała czasu za bardzo wyschnąć i trochę czasu spędziła w kąpieli, ale w końcu ma IP67 i powinna wytrzymać do 30 minut na głębokości do 1 metra, prawda? Najlepsze jest to, że zdjęcie było wykonane wczoraj, a telefon całe 15 godzin działał bez problemu. Dziś jednak coś zaczęło szwankować. Nagle podłączyły się słuchawki przewodowe (symbol na pasku powiadomień) mimo, że nie widziałem ich od piątku, a później smartfon przełączał się w tryb słuchawkowy z częstotliwością 10 razy na godzinę. Pomyślałem, że to jakiś błąd. Szybki reset i było wszystko w porządku. Parę godzin później niestety telefon systematycznie co 3 sekundy przechodził w stan podłączenia słuchawek i bez nich. Taki cykl za każdym razem podświetlał ekran, a bateria uciekała w oczach. Próbowałem przedmuchać gniazdo zdając sobie sprawę, że to może właśnie od wczorajszej kąpieli Samsung Galaxy S5 postanowił zadrwić z mojej wiedzy. Problem nasilał się i jedyne co pomagało to podłączenie słuchawek przewodowych na stałe, żeby nie wzbudzać ciągle ekranu.

Po kilkugodzinne walce nie chciałem czekać na kolejne etapy rozwoju sytuacji i umówiłem się na szybką wymianę na miejscu gniazda słuchawkowego. W sieci doczytałem, że zdarzyły się takie problemy innym i należy wymienić cały port. Zasięgnąłem informacji u ludzi w Samsungu (Dzięki wielkie tej osobie, która powiedziała, że miała taki problem i jak do tego podejść) i uspokoiłem się. Okazało się, ze takie objawy mogą się pojawić, a „efekt dyskoteki” w smartfonie mija po kilkunastu-kilkudziesięciu godzinach. Postanowiłem czekać i rzeczywiście po niespełna godzinie wszystko wróciło do normy. Nie zmienia to jednak faktu, że sam problem jest zastanawiający i może zdarzyć się u innych. Moje zdziwienie było tym bardziej wielkie, że przecież miałem łącznie 7 egzemplarzy Samsunga Galaxy S5 w swoich rękach i tylko ten jeden miał taką przypadłość, a wszystkie nurkowały i sprawdzały jak to jest poleżeć na dnie.

W chwili obecnej wszystko jest już dobrze i jedyne co mogę Wam polecić to wstrzymanie się z wizytą w serwisie, bo może Was czekać taka historia jak u mnie. Życzę Wam wszystkim by skończyło się jak u mnie. Chwila strachu, ale wszystko jest ok i mam nadzieję, że już więcej nie powtórzy się ten horror. Tak na sam koniec, zastanawiając się co mogło być przyczyną. Wszystkie poprzednie urządzenia wrzucałem do miski czy wazonu z wodą i leżały. Owszem ruszałem nimi bo robiłem zdjęcia czy odtwarzałem muzykę, ale nigdy nie kierowałem na nie bezpośredniego mocnego strumienia wody. Biorąc pod uwagę, że ten pod którym była moja „Es Piątka” był bardzo silny, żeby uzyskać odpowiednią fotografię jestem wstanie to jakoś zrozumieć, a przynajmniej staram się.

Co o tym sądzicie? Zachowując kulturę komentarzy dajcie znać jak to u Was wygląda.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

24 replies on “Samsung Galaxy S5 – Problem z portem słuchawek”

  • kamil_gie
    26 lipca 2014 at 20:34

    „przecież miałem łącznie 7 egzemplarzy Samsunga Galaxy S5 w swoich rękach”
    Jak to 7 egzemplarzy? Wymieniałeś?

  • Johny
    26 lipca 2014 at 20:41

    Testy miał przecież… Stąd te 7 egzemplarzy…

  • piotr
    26 lipca 2014 at 20:43

    a ja mam problem ze swoja s5 odpadła mi zaślepka od usb tel oddałem na gwarancje do salonu Orange w dniu 4.07.2014 i do tej pory nie mogę się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon ani co z nim jest dostałem namiar na serwis który mówi ze nie ma takiego tel oficjalny serwis samsunga tez nie widzi tel w swojej bazie już nie wiem co zrobić żeby dowiedzieć gdzie się znajduje telefon

    • 26 lipca 2014 at 20:47

      Orange powinno mieć numer zgłoszenia do serwisu.. bo Ty dostałeś pewnie tylko pokwitowanie przyjęcia sprzętu przez oddział.

      • Piotr
        26 lipca 2014 at 21:00

        tak mam tylko pokwitowania powiedzieli mi ze nie maja numeru do serwisu podali mi tylko nazwę serwisu „Jarkom Nokia” na własną rękę znalazłem numer tel dzwoniłem dowiedziałem się ze nie maja takiego tel bo oni nie naprawiają tylko wysyłają dalej Pan kazał mi sprawdzić dwa serwisy Regeneris i CCSonline tam również mówią ze nie maja takiego telefonu dzwoniłem do samsunga i po numerze imei twierdza ze takiego tel również nie posiadają w serwisie

  • Serwisant
    26 lipca 2014 at 20:47

    Serwisanci telefonów komórkowych bardzo lubią wszystkich eksperymentujących z wodą użytkowników 😉 Zwłaszcza posiadaczy wszelkicj Xperi 😉 Testujcie testujcie 😉 Dzięki Wam mamy pracę 😀

  • ixtec
    26 lipca 2014 at 23:58

    IP67 nie oznacza odporności na strugę.
    To wymagałoby od telefonu IP65.

    • Roman
      27 lipca 2014 at 15:34

      Przecież jeśli obsługuje wyższą normę czyli IP67 to obsługuje wszystkie normy poniżej, czyli też IP65

      • Wujek G
        28 lipca 2014 at 08:50

        Nie. Jeśli coś spełnia normę zarówno względem strumienia wody, jak i zanurzenia, to oznacza się jako np. IPx6/x8. Telefon z normą IPx7 jest odporny tylko na zanurzenie, nie na strumień.

  • dawid
    11 sierpnia 2014 at 15:10

    mialem tak z Xperią Z1, dyskoteka sluchawkowa, ale po jakims czasie sie uspokoiła.

  • niki
    20 września 2014 at 01:12

    Ja nie moczę mojej s5 ale.dzisiaj stwierdziłam że skoro jest wodoodporna to idzie ze.mną pod prysznic i niestety od 4h.mam.dyskotekę wciąż pokazuje mi że słuchawki są podłączone a nie są więc wstrzymam się do jutra mam nadzieję że problem zniknie;/

  • Sosnaq
    19 października 2014 at 22:30

    Zanurzyłem mojego samsunga w misce z wodą – nic ekstremalnego, trochę wody, łagodne ułożenie go na dnie.. niecałe dwa dni później non stop widzi podłączone słuchawki! Jak to w ogóle możliwe że do tego czasu nic się nie działo? Jestem mocno zawiedziony taką wodoodpornością.. I na dodatek nie wiem co teraz robić..

  • użytkownik
    15 stycznia 2015 at 17:56

    Miałem podobny problem i stwierdziłem że przezorny zawsze ubezpieczony wiec zaopatrzyłem się w coś takiego: http://naprawalaptopa.pl/!allegro/nowe/IMG-20140418-00457.jpg

  • Bal ON
    11 lutego 2015 at 07:07

    Witam. Wczoraj byłem na termach I chciałem wypróbować swoją s5 w róznych warunkach..
    Zaczalem od solanki.. Telefonem nie szlo zrobic zdjecia pod woda, ekran kiedy jest mokry jest nie do użycia. Rozczarowanie…
    Kolejny problem pojawił się już po kilkunastu minutach. Co dwie sekundy pojawiala sie informacja o podlaczonych sluchawkach, bateria znikala…
    Najlepsze pojawilo sie po 50 min… Bo tyle wytrzymala bateria.
    S 5tki nie dałem rady podładować. Tel sie zacinal albo w ogole nie widzial podlaczenia do pradu.
    Po suszeniu przy grzejniku ok godziny czasu tel wracal do normy.. Rano mimo tego ze nie byl naladowany bedac cala noc pod kablem tel powoli sie budzil. Teraz wszystko chyba wrocilo do normy, ale nie wiem czy nie pojdzie na gwarancje.
    Pozdrawiam

  • MAcie
    26 marca 2015 at 10:03

    Wczoraj kupilem s5, odebralem telefon pod prysznicem. Wszystkie klapki szczelnie zamkniete. Zalana mam przednia kamerke i dzis czyli dzien pozniej wysiadl mi wyswietlacz…. Ide oddac na gwarancji, jesli mi tego nie przyjma to nigdy wiecej samsungow nie kupie!

  • Gimbus
    28 maja 2015 at 23:13

    Dzieki ziomus pomogles bo mam taki oto wlasnie problem…

  • Posse
    9 czerwca 2015 at 17:32

    Jestem właśnie po kąpieli z moja s5 w basenie tel. był w pełni zanurzony pod wodą. Pojawił się ten sam problem ze słuchawkami
    Jako ze jestem za granicą to i tak jestem zmuszony poczekać ze zgłoszeniem gwarancyjnym conajmniej kilka dni. Zobaczymy czy problem zniknie jak inni to opisują.

  • m33p
    10 czerwca 2015 at 10:53

    wczoraj o 21-ej prysznic z s5 i po 14-stu godzinach doszła do siebie – podłączenie słuchawek znikło.

  • 11 czerwca 2015 at 13:05

    Czyli jedna wielka ściema że Samsung Galaxy S5 jest wodoodporny… kończy mi się umowa i miałem się skusić na niego ale pozostanę przy xperi.

  • Rosso
    25 czerwca 2015 at 01:46

    Miałem podobny problem, tel na doslownie 2-3 sek położony na dnie wanny . Po chwili problem z słuchawkami i z ładowaniem.. troche powariowal wyswietlacz ale po kilku godz wróciło to do normy. Trochę to kiepsko świadczy o nim. Kupiłem go bo szukałem telefonu wodoszczelnego. A tu takie numery robi. Zawiedziony. …

  • Dziki D
    13 sierpnia 2015 at 16:35

    Xcover3 nawet po zatkaniu portów ma ten problem 🙂
    Panie servisancie miał być pyło Woodo extra odporny

  • ch-k
    9 grudnia 2015 at 16:15

    Miałem ten sam problem na wakacjach. Telefon po wynurzeniu wykrywał podpięte słuchawki, a stan ten utrzymywał się przez kilka (około 5) godzin. Nie panikowałem choć zdziwiło mnie, że tak się działo bo skoro wodoszczelny telefon nie posiada fabrycznie zaślepki na gniazdo słuchawkowe to powinno być jakieś rozwiązanie na to. Niestety jedynym rozwiązaniem jest wsadzenie zaślepki (jak te na zdjęciu w komentarzu), u mnie pomogło.
    Co do robienia zdjęć pod wodą to robimy je za pomocą klawisza głośności 🙂

  • BART
    26 lipca 2016 at 22:34

    mam doklanie ten sam problem po kapieli moj sasung S5 nie dziala prawidlowo u gory wyswietlacza pojawia sie ikonka sluchawek nie moge nic zrobic nie dzialaja multimedia w sensie odtwarzania bez potrzeby podlaczenia sluchawek mam nadzieje ze wszystko wruci do normy.