Samsung Galaxy S Active miał być wzmocnioną wersją flagowego modelu koreańskiego giganta, a to wszystko dzięki specjalnym certyfikatom. Jak zapewnia norma IP67 smartfon jest odporny na wodę i zanurzenie w niej do głębokości 1 metra i przez maksymalnie 30 minut. Jakiś czas temu głośno było na temat tego, że Active po włożeniu do wody po prostu przecieka. Patrząc na tego typu informację można się naprawdę nieźle uśmiać, bo… jak wodoodporny smartfon może przeciekać? Najwidoczniej jest to możliwe, ale jak wygląda wtedy sytuacja z gwarancją?

Mowa tutaj oczywiście o uszczelnionym urządzeniu, które ma zasłonięte wszystkie porty i złącza. Pewien użytkownik z forum XDA-Developers trafił na nie do końca wodoodporny egzemplarz, który przepuszczał wodę do środka obudowy. Pewnie zastanawiacie się jak w takiej sytuacji wygląda sprawa z gwarancją? Niestety ale muszę Was zmartwić – Samsung jej nie zapewnia. Widocznie koreański koncern nie jest na tyle przekonany w kwestii wodoodporności swojego smartfonu, by dać pełną gwarancję na to, że Galaxy S 4 Active wytrzyma wielokrotne zanurzenia w wodzie czy innych cieczach.

Samsung Galaxy S 4 Active - IP67 [źródło: Samsung Mobile]
Samsung Galaxy S 4 Active – IP67 [źródło: Samsung Mobile]

Amerykańska sieć komórkowa AT&T zrobiła wielki krok do przodu i wielki ukłon w stronę użytkowników. Sieć bierze naprawę na siebie i zapewni jednorazową wymianę sprzętu, gdy ten zostanie przypadkowo zalany. Czy to dobre posunięcie? Według mnie, jak najbardziej tak.

Galaxy S 4 Active jest urządzeniem, które otrzymało oficjalnie specjalny certyfikat, zapewniający mu wodoodporność. Producent powinien więc zapewnić naprawę zalanego sprzętu w ramach gwarancji, jeśli ten został uszkodzony nie z winy użytkownika. Miejmy nadzieję, że kolejni operatorzy pójdą w ślady AT&T, zapewniając naprawę urządzenia, jeżeli nie może tego zrobić serwis Samsunga. A jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie?

źródło: AndroidAndMe.com