Rynek smartfonów jest już praktycznie w całości nasycony i z roku na rok nie dostajemy już tak innowacyjnych rozwiązań jak było to jeszcze trzy, cztery lata temu. Nic więc dziwnego, że producenci zaczynają skupiać się na innych rozwiązaniach. Mam na myśli rynek smart-zegarków, który jest rynkiem młodym. Zauważalne od dawna jest to, że producenci tym rynkiem zaczęli się interesować już na poważnie. Bardzo dobrym przykładem są tutaj ostatnie targi IFA, smartwatche cieszyły się chyba największą popularnością. Każdy liczący się producent (oprócz HTC) pokazał swój smartwatch. Niewątpliwie liderem w tej dziedzinie jest firma Samsung, która ma już w swoim portfolio aż sześć inteligentnych zegarków, która zresztą przed targami w Berlinie zaprezentowała zegarek Gear S. Dzisiaj dotarły do nas informacje, że Samsung pracuje nad smart-zegarkiem, który będzie wyposażony w skaner odcisków palców i w całkiem nowy system płatności.

Jak wynika z plotek, które docierają do nas z koreańskich mediów, Samsung pracuje nad smartwatchem ze skanerem odcisków palców i nowym systemem płatności we współpracy z PayPal. System płatności ma być dostępny w 50 krajach i oferować ma klientom możliwość wyboru produktów jeszcze przed wejściem do sklepu. Nowy system płatności ma dostarczać użytkownikom informacje o promocji w pobliskich sklepach, dzięki czemu będą oni mogli wybrać produkt i dokonać płatności po wejściu do sklepu. Skaner odcisków palca posłuży nam do szybkiego uwierzytelnienia transakcji przy kasie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Galaxy S5.

Być może taki smart-zegarek zobaczymy już w przyszłym roku na targach Mobile World Congress. Jak widać Samsung nie zamierza zwalniać tempa i pracuję nad różnymi rozwiązaniami, które mogą ułatwić nam życie. Mieć w smartwatchu wspomniane obie funkcje chyba większość z nas by chciała mieć, aby na przykład szybko zapłacić za zakupy. A jeśli dołożymy do tego jeszcze płatności zbliżeniowe? Myślę, że droga w tym kierunku jest jak najbardziej zasadna.

A Wy co sądzicie o nowym projekcie Samsunga?

źródło:BusinessKorea przez SamMobile