Z mojego punktu widzenia, coraz więcej firm w obecnych czasach „umie w marketing”. Nie tak dawno pisałem o Xiaomi, które postanowiło nieco humorystycznie zareagować na ceny nowych iPhonów. Wspomniana akcja marketingowa została przyjęta z dużym entuzjazmem i była opisywana przez niemal wszystkie media na całym świecie. Huawei także zdecydował się wykorzystać premierę najnowszych smartfonów firmy z Cupertino, by przeprowadzić naprawdę kreatywną akcję.
Huawei wysłał swoich pracowników przed Apple Store w Singapurze oraz w Londynie. To właśnie tam zgromadziły się tłumy osób, które czekały w długich kolejkach po zakup swojego najnowszego iPhone’a. Chińska firma za cel „ataku” obrała sobie baterie w najnowszych smartfonach Apple i rozdała oczekującym w kolejce kilka ciekawych fantów. W Singapurze zdecydowano się rozdać dwieście powerbanków, w specjalnie zaprojektowanych na tą okazję opakowaniach. „Here’s your powerbank. You will need it” – taki napis umieszczono na pudełku, który bezpośrednio odnosi się do niewielkiej pojemności baterii w modelach Xr, Xs oraz Xs Max, szczególnie w porównaniu z androidową konkurencją.
We make juice that lasts… A #HigherIntelligence is coming. 16.10.18 pic.twitter.com/Pa2jIsZVkU
— Huawei Mobile UK (@HuaweiMobileUK) September 21, 2018
W Londynie z kolei zdecydowano się na inną metodę reklamy. Pod londyńskim Apple Store stanął bus z napisem Ju%ce Van, gdzie wszyscy chętni mogli podładować swoje nowo zakupione telefony tuż po pierwszym uruchomieniu. Wewnątrz prócz powerbanków i gniazdek znajdowały się również drobne przekąski i napoje, dla strudzonych oczekiwaniem klientów.
Jak widać można przeprowadzić ciekawą kampanię marketingową, bez zbędnego zachwalania swoich produktów. Tego typu frazesy i hasła najprawdopodobniej nikogo by nie przekonały. Być może właśnie dlatego Huawei zdecydował się na wykorzystanie przekazu podprogowego, który być może skłoni kilku fanów Apple do drobnej refleksji.