Cyberpunk 2077 otrzyma DLC, ale później niż początkowo zakładano

1
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 / fot. Steam

CD Project Red cofnął ujawnienie informacji o DLC do Cyberpunk 2077. Do kiedy? Do czasu jego premiery z powodu „kilku” opóźnień w grze. Naprawdę? Świetny ruch. Wspomnimy od dodatkach, ale najpierw wydamy grę. Może się nie znam, ale moim zdaniem tak to właśnie powinno wyglądać. Jakakolwiek informacja o zawartości dodatkowej powinna być poruszana, a także ujawniana po premierze gry – nie wcześniej. Są buty z Cyberpunkiem, a także telefon z Cyberpunkiem, ale samej gry z Cyberpunkiem nie ma. Mimo to już jest jako taka zapowiedź DLC, czyli rozszerzeń do gry, które prawdopodobnie swoje kosztować będą (chociaż w przypadku Wiedźmina 3 były płatne i bezpłatne). Dla mnie jako gracza, jest to srogo wymierzony policzek.

Cyberpunk może otrzyma season pass, a może nie…

Jak donosi VGC, wiadomość na temat DLC została ujawniona przez prezesa firmy, Adama Kicińskiego, po tym jak zapytano go o ogłoszenie oraz ewentualną sprzedaż przepustki sezonowej, do tak długo wyczekiwanej gry. Jak powiedział Pan Kiciński w transkrypcji Seeking Alpha:

„Początkowo planowaliśmy zrobić to przed premierą, ale po niedawnym opóźnieniu postanowiliśmy poczekać najpierw na wydanie tytułu, aby zapewnić graczom grę, a następnie zacząć rozmowy o przyszłych projektach.”

CD Project Red co prawda ogłaszał, że Cyberpunk 2077 otrzyma rozszerzenia do gry co najmniej tak duże jak te z Wiedźmina 3 (Serca z Kamienia oraz Krew i Wino). A także, że będzie miał zarówno płatne, ale też darmowe dodatki. Oświadczał też, że ujawni plany na temat dodatkowej zawartości przed premierą. Chociaż jak wspomniano wcześniej w artykule, wielokrotne opóźnienia spowodowały przesunięcie prezentacji w czasie.

Cyberpunk 2077 DLC to nie wszystko, nadchodzi też multiplayer

Pan Kiciński opowiadał również o trybie dla wielu osób, jaki ma się pojawić w Cyberpunk 2077. Jest to oddzielny, samodzielny projekt, który prawdopodobnie do graczy trafi po 2021 roku. O ile i tu nie będzie żadnych opóźnień. Prezes mówił też o tym, jak zespół planuje podzielić się większą ilością informacji na temat multiplayera. Niestety najwcześniej w pierwszym kwartale przyszłego roku.

„To osobna, duża produkcja. I myślimy o tym jako o samodzielnym produkcie. Oczywiście nie jest całkowicie samodzielny, ponieważ pochodzi z uniwersum Cyberpunka i jest bardzo mocno powiązany z samą koncepcją Cyberpunka dla jednego gracza”

Z tego co kojarzę, to „samodzielny” w przypadku gier, oznacza że dany produkt jest niezależny od głównego tytułu. Zbudowany na jego podstawie, ale jednak. Każdy taki dodatek jest z uniwersum danej gry i powiązany z koncepcją, głównego produktu, ale nie wymaga „podstawki” do działania. Proste przykłady: InFamous First Light – samodzielny dodatek do inFamous Second Son; Left Behind – samodzielny dodatek do The Last of Us; czy też wspominane niedawno Red Dead Online – tryb wieloosobowy Red Dead Redemption 2. Pewnie i tak wyjdzie, że się czepiam, ale pytanie brzmi: jaki będzie tego efekt? Pozostaje nam już tylko czekać na więcej informacji.

Ze swojej strony przypomnę, że premiera Cyberpunk 2077 jest zaplanowana na 10 grudnia 2020 (o ile nic się nie zmieni).  Zadebiutuje na PC, PS4, PS5, XONE, XSX.